Wednesday, December 16, 2009

Uda dan Dara I


Uda berjumpa Dara di gig. Dara sedang asyik menggoyangkan tubuhnya selari dengan musik yang membingitkan waktu Uda melihatnya. Titis-titis peluh mula menitis dari dahi jatuh ke leher jinjang dan kemudiannya berlari menyelesuri setiap lekuk tulang dan isi yang menghilang dalam lurah dada Dara yang melepak putihnya. Uda merasa ada berahi yang menggasak jantannya, dan dia perlahan-lahan mendekatkan dirinya kepada Dara.

Taktala Dara melihat Uda mendekatinya, dia sudah dilanda nafsu yang memuncak. Susuk tubuh jantan Uda yang kekar itu tambah-tambah menaikkan nafsunya. Sengaja pula dia menggeselkan lagi tubuhnya makin dekat ke arah Uda. Dan mereka sama-sama bergesel dan bersentuhan tanpa kenal nama, hanya kenal nafsu.

Selepas konsert tamat, mereka sudah jadi belangkas yang tidak dapat dipisahkan. Masing-masing ingin bersatu dalam nikmat jahanam dunia.

‘Nama kau?’

‘Dara’

‘Dara? Yang dibawah juga?’

‘Tidak. Itu sudah lama janda’

Dan Uda terkekek gelak. Tangannnya merentap pakaian Dara, dan dia menggomol tubuh Dara lembut.

Maka, hari-hari berikutnya. Uda dan Dara sudah jadi pasangan yang tidak dapat dipisahkan. Mereka percaya Tuhan temukan mereka dengan bahagia. Mereka mahu percaya dalam setiap resah, rengek dan jerit puas mereka, tiada apa yang dapat memisahkan mereka.

‘ Kau cintakan aku Uda?’ soal Dara satu malam selepas buat kesekian kalinya mereka lempiaskan nafsu menjadi rintik peluh dan rengekan nakal. Dari dalam bilik kecil yang hanya ada tilam dan almari pakaian plastik itu, Dara mahukan kepastian. Kepastian cinta yang bagai remang lampu dalam gelap pekat.

‘Pasti. Aku cintakan kau’ Jawab Uda pada tanya Dara. Yakin dan tegas.

‘Bagaimana cinta kau terhadap aku?’ soal Dara lanjut, dan dia memeluk tubuh Uda dan meletakkan kepalanya di atas dada lelaki miliknya itu. Dia dengar teliti ada dengup jantung yang deras, dan itu menenangkan dia.

‘Bagaimana apa?’ Uda tidak faham. Bingung barangkali, dilahirkan jadi lelaki, dia seringkali gagal menduga kemahuan wanita dan soal cinta.

‘Iya,apa kau sanggup berkorban untuk aku? Sanggup kau kahwini aku? Dara yang sudah hilang daranya’ Balas Dara bersungguh.

‘Untuk apa kahwin, kalau kita boleh bahagia begini? Kahwin menyusahkan, belanjanya banyak.’ jawab Uda lembut.

‘Kau buat aku bertambah cintakan kau’ Dan Dara mencium lembut bibir Uda.

‘Cuma kau perlu selalu beritahu aku bahawa kau cintakan aku’ Dara menyambung sambil memandang tepat muka Uda.

Uda lihat ada sunyi dalam pandangan Dara. Dia menyentuh anak rambut Dara yang berselerak, dia mengusap lembut wajah Dara yang sejak beberapa minggu ini menjadi teman setianya.

‘Aku akan sentiasa ucapkan. Pagi, petang, siang , malam. Setiap kali aku rindu. Setiap kali aku gersang. Aku akan ucapkan. Dari mulut dan dari hati’ Ujar Uda tegas. Dia mahu menyakinkan wanita miliknya ini. Wanita dilahirkan untuk sengsara, kerana itu mereka perlukan pengisytiharan cinta berkali-kali, dia teringat Bukowski ucapkan itu.

No comments:

Post a Comment